Laden

Praktische informatie

Iedereen zal tijdens het congres in hetzelfde hotel overnachten. 

Moxy hotel
Helling 1
3523 CB, Utrecht

Dit hotel bevindt zich vlak naast station Vaartsche Rijn. Hier zijn ook OV fietsen te verkrijgen.

Bagage kan na aanmelding op zaterdag tussen 8:30 en 9:15 worden gedeponeerd in een afgesloten en door het congres beheerd bagage lokaal. De bagage kan aan het einde van de zaterdag tussen 16:30 en 17:00 worden opgehaald.

Op zondag kan er bagage in het lokaal worden gedeponeerd tussen 9:00 en 9:45. Ophaaltijd op zondag is van 16:15 tot 17:00. 

*Het IMS-congres is op geen enkele manier aansprakelijk voor verloren of beschadigde eigendommen tijdens de duur van het congres

Ook dit jaar werken we weer met een borg. De borg wordt gevraagd om aan de sprekers van de lezingen en workshops te kunnen garanderen dat de zalen op beide dagen gevuld zijn met studenten. De borg bedraagt 50 euro, die je na het congres binnen 10 werkdagen digitaal krijgt teruggestort als je je hebt gemeld bij de inschrijfbalie (zie ook de algemene voorwaarden). In bijzondere gevallen kan er een uitzondering worden gemaakt indien iemand door onvoorziene omstandigheden eerder weg moet. We vragen je om de borg uiterlijk 26 september 2025 overgemaakt te hebben op de volgende rekening:

Stichting IMS Congres

NL18 ABNA 0557 415 683

Onder vermelding van: “[VOORNAAM ACHTERNAAM] + borg”

Hoe krijg ik mijn borg teruggestort?
Tijdens het congres op zondagmiddag zal de inschrijfbalie na de weekendafsluiting weer open gaan. Hier kan je je bij ons bestuur melden. Je krijgt dan meteen je borg teruggestort op je rekening. Let op: je kunt alleen jezelf melden. Elke deelnemer dient individueel langs te komen voor de borgrestitutie.

Hoe geef ik aan dat ik mijn borg toch terug wil krijgen?
Mocht je door zwaarwegende onvoorziene omstandigheden niet in staat zijn één of beide dagen van het congres bij te wonen en wil je toch je borg terug ontvangen? Stuur ons dan een mailtje op deelnemerscongres@imsnederland.com met je voor- en achternaam en duidelijke opgave van reden. Het IMS-congres bestuur zal de aanvraag individueel behandelen. 

Duurzaamheid is een belangrijk onderdeel van het congres. Als artsen van de toekomst moeten we bewust omgaan met ons verbruik. We zullen hierom zo min mogelijk overtollig plastic gebruiken, een vegetarisch diner hosten, en ons papierverbruik beperken. We zullen daarom ook geen fysieke programmaboekjes printen en deze alleen digitaal aanbieden. Daarnaast hebben wij bijvoorbeeld als bestuur een duurzame investering in onze kleding gedaan, zodat deze door ons allen de komende jaren voor andere gelegenheden ook gedragen kunnen worden.

Het IMS Congres 2025 vindt plaats in het Hijmans van den Berghgebouw, ook wel onderwijsgebouw van de Faculteit Geneeskunde van Universiteit Utrecht.

Universiteitsweg 98
3584 CG Utrecht

Deelnemers kunnen de ingang gebruiken van het Hijmans van den Berghgebouw, of de hoofdingang van het UMCU.

Er is een fietsenstalling voor de deur van het gebouw. Wij raden het aan om een eigen, danwel OV fiets te regelen voor het weekend. Alle locaties zijn dicht bij elkaar in de buurt, maar kunnen soms onhandig zijn met het openbaar vervoer. Het avondprogramma is óók mogelijk met alleen de benenwagen.

Openbaar vervoer: Vanaf Station Utrecht centraal is het faculteitsgebouw goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Bus 28 rijdt frequent en stopt bij het UMCU. 

Het diner zal plaatsvinden bij ‘La Vie’ in het centrum van Utrecht. Het feest zal gelijk daarop volgen in ‘K-sjot’ aan het werf van de oude gracht. Hierbij zal er ook een live band optreden!

Meer informatie klik hier

Tijdens het congres zullen foto’s worden gemaakt. Deze kunnen worden gebruikt voor promotiedoeleinden van IMS en het IMS congres en kunnen in die context gedeeld worden via instagram, facebook, linkedin of de site van het IMS congres. Mocht je bezwaren hebben tegen het gebruik van foto’s van jou voor promotiemateriaal, laat je dit weten in het registratieformulier. Wij zullen dan bij het aanmelden op de zaterdag ochtend iets meegeven waardoor je voor onze fotograaf herkenbaar zult zijn als iemand die geen toestemming geeft voor het maken van foto’s.

Beiden dagen zal er een gratis lunch worden aangeboden aan alle deelnemers. 

Het ontbijt is inbegrepen bij de hotelovernachting.

Via het registratieformulier krijgen deelnemers de mogelijkheid om allergie en/of dieet wensen door te geven voor de lunch en het ontbijt.

Al het eten dit jaar is vegetarisch.

’s Avond rond het einde van oktober zal Utrecht helemaal versierd zijn met mooie lichtjes en welke tijd is er beter om de stad te leren kennen? In Utrecht centrum is alles best dicht bij elkaar en zal je de tijd krijgen om de stad beter te leren kennen middels een activiteit in teams. De winnaars zullen een prijs ontvangen! Daarna eindig je bij het restaurant in de binnenstad voor het diner en zie je de groep weer die naar de wijnproeverij is geweest. 
Aangezien het congres eind oktober plaats vindt, is het extra belangrijk niet te vergeten een warme jas mee te nemen. Mócht het weer heel erg tegen zitten, dan kijken we t.z.t. samen naar een alternatief dat binnen plaats vindt.

De wijnproeverij zal plaatsvinden ín het pand van Me-doc dit jaar. Me-doc sponsort elk jaar de wijnproeverij bij het congres en gezien het congres dit jaar in Utrecht plaats vindt, hebben zij de mogelijkheid om hun eigen pand te laten zien.

Het adres is Maliesingel 29, wat vlak naast het Spoorwegmuseum is en ook aan de rand van de binnenstad.

Winkelmandje